MAFIA 2
Pokračování české nejúspěšnější hry Mafia: The City Of Lost Heaven. Po dlouhém utajování vývoje byla Mafie II poprvé představena na veletrhu v Lipsku (Německo). Detailů kolem Mafie II je opravdu málo. Ale ví se, že hlavní hrdina jse bude jmenovat Vitto. Mafie II naváže tématicky na první díl, když hráče zavede do USA v 40. a 50. letech minulého století a nechá jej v této době prožít dramaticky příběh hollywoodského střihu s celou řadou výrazných postav a dramatických situací. Jinak s příběhem prvního dílu nebude nijak svázána. Hra bude samozřejmě situována do rozlehlého a samostatně fungujícího města, kde na hráče čekají nejenom akční přestřelky na vlastních nohou, ale i zajímavé honičky v celé řadě historických vozů.
Na oznámení pokračování Mafie se čekalo dlouhých pět let. To je docela nevídané, obzvlášť u hry, která sklidila takový úspěch a celosvětově prodala přes dva miliony kusů. Nakonec se však všechny prosby a zákulisní spekulace naplnily a 2K Games vydali prohlášení o druhém díle, s ním pětici výtečných obrázků a spustili oficiální stránky. Pak bylo na Games Convention v Lipsku dílo dokonáno vypuštěním dvouminutového traileru lačnícím davům - hráči na Mafii evidentně nezapomněli. A právě ten nám spolu s nezaručeně zaručenou šeptandou napověděl, co že Mafia 2 vlastně přinese.
Vypadá to tak, že se setkáme s novými charaktery, které nás provedou zcela novým příběhem, jenž s předešlou Mafií nebude mít nic společného, tedy až na základní premisu o mladém chlapci, který se dostane do spárů velkého Dona a postupem v příběhu stoupá i na žebříčku jeho hodnot. V Mafii 2 se tedy muselo začít od podlahy a novým hrdinou bude italský hřebec jménem Vitto (na screenshotech v kostkované bundě). Dá se však předpokládat, že pro fanoušky první hry, jichž je nespočet, do Mafie 2 Illusioni přidají i něco starých známých, kteří si střihnou tzv. camea. Je to jednoduché a velmi efektivní. O scénář se opět postaral Dan Vávra, kterého Mafie vystřelila jako kulku z tommy gunu přímo do první ligy a Illusion Softworks také zaměstnávají ostřílené dramaturgy, jenž by měli postavám strčit do huby skutečně znějící repliky, což se, soudě podle jednoho traileru, podařilo.
Jiné charaktery, jiný příběh. Dá se tedy předpokládat, že jiné budou i kulisy a zřejmě tak zavítáme do jiného fiktivního města v Americe na přelomu 40. a 50. let. Podle dalších náznaků, by měla být celá Mafia II bez loadingu a mnohem rozlehlejší než Lost Heaven. Přeci jenom technologie v tomhle prošla ukrutným vývojem a když je Mafia 2 mířena na next-gen konzole a na nadupaná PC, nemůžeme snad čekat ani nic jiného. Standardní praxí také je využití existujících budov a míst. První díl tak připomínal staré Chicago s tím, že si známé lokace vypůjčil i z dalších amerických metropolí. Po druhé tomu bude jistě podobně.
Co však zůstane stejné zaručeně, je koncept, s nímž hra i mladé vývojářské studio před roky zabodovaly. Autoři prý nechtějí udělat další Grand Theft Auto a s mottem "neměň, co funguje" opět staví hlavně na velmi silném příběhu, otevřeném městě, kde prožijete množství automobilových honiček (a nemělo by zůstat jenom u aut), a pěší akci, při níž padnou střely do sak mafiánů stejně jako pecky do oliv.OBRÁZKY




