Hlavní města
Každá frakce má tři hlavní města, dvě na svém primárním kontinentu a
jedno na tom druhém. Horda má svá hlavní města na Durotaru, v Mulgoru a
v Trisfal glades.
Aliance v Elwynn Forestu, v Dun morogh a na Teldrassilu.

Horda
má cestování mezi svými metropolemi podstatně jednodušší než Aliance. Z
Undercity do Orgrimmaru a zpět letí Zeppelin a do Thunder Bluff to z
Orgrimmaru není zas až tak daleko, zkrátka jdete přes
Barrens. Samozřejmě pohodlnější cestou jsou mágovy portály.

rgrimmar,
město pojmenované po Orgrimu Doomhammerovi, náčelníkovi Hordy, za První
války, je hlavní město bojovných Orků a lstivých Trollů. Celé město je
úplně nové, ale díky pracovitosti Orků to tak vůbec nevypadá. Orgrimmar
Orkové začali stavět po připlutí na Kalimdor a pořád je na něm dost
práce. Ale Orkové opravdu neuvěřitelně dokázali postavit celé město za
necelých 5 let, a povedlo se jim to. Nad celým městem má dohled
náčelník Thrall a jeho šamani. Trolům v Orgrimmaru vládne náčelník
Vol'jin.
Město je rozděleno na pouhých pět čtvrtí a první, kterou uvidíte když
vstoupíte do města hlavní bránou, je Valley of Strength. Jako v každém
městě, i tady je první čtvrť plná obchodů, stánků, prodavačů a
překupníků. Dále na východ je úzká čtvrť, která se jmenuje Valley of
Spirits. Zde se scházejí hlavně trolští mágové a knězi. Pokud byste
touhle čtvrtí prošli dále, zjistili byste, že na konci je zadní vchod.
My se však vydáme na sever od čtvrti Valley of Strength a dorazíme až
do The Drag, temné čtvrti, kde ale seženeme oblečení a zbroj. Rychle
touhle ponurou ulicí projdeme dále do jeskyně, jménem Cleft of Shadow,
místa kde se scházejí černokněžníci se svými démony. Nakrmíme své nové
démony a půjdeme dále na východ kde se nachází čtvrť bojovníků Valley
of Honor. Zde se můžete potkat s nejrůznějšími bojovníky, lovci, ale i
podvodníky a co je hlavní, že zde seženete pořádnou zbraň. V této
čtvrti se také nachází aréna, ale do té se bohužel nedostanete, a tak
se jen můžete dívat na prázdná místa uprostřed kruhu. Poslední čtvrtí v
řadě je Valley of Wisdom, místo mýtických šamanů a také sídlo
legendárního náčelníka Thralla. Ten zde sídlí pod přísným dohledem
spousty šamanů, kteří střeží vchod do jeho sálu.

ndercity
je bývalé hlavní město lidí, bývalý Lordareon. Nyní ho však obývají
nemrtví a jejich elfská vůdkyně Lady Sylvanas Windrunner. Celé město
vzniklo asi 1200 let před První válkou, kdy bylo pojmenované
královstvím Lordareon. Celá staletí lidé z Lordareonu žili v klidu a
míru až do doby příchodu Pohromy nemrtvých. Z Andorhalu se po celém
království rychle rozšířila nákaza, která celý lid proměnila na
nemrtvé. Lordareon byl zničen po návratu prince Arthase z ledového
kontinewntu Northrend. Po jeho zničení byl Lordareon několik let bez
obyvatel. Až do doby kdy Arthas odplul zpět na Northrend. V té době
Lady Sylvanas Windrunner a někteří nemrtví zradili Arthase a sami se
nazvali Opuštění. Zabydlili se pod troskami Lordareonu a své město
nazvali Undercity.
Město má 6 čtvrtí, a první znich je Ruins of Lordareon, staré trosky
bývalé metropole. V této čtvrti se nachází rozcestník do celého města.
Tato čtvrť se nachází na různých stupínkách a mostech a musíte zde být
velice opatrní abyste nespadli. Uprostřed této čtvrti je banka, kde si
můžete vyzvednout své věci nebo si tam naopak nějaké uložit. Další
čtvrť je na severozápadě od Ruins of Lordareon a nyzývá se The War
Quarter. Jak plyne z názvu, čtvrť je plná bojovníků, obchodníků se
zbraněmi a brněním a také plná válečných veteránů. Překvapivě se zde
také schází knězi. Další čtvrtí je Mage Quarter, která se nachází na
severovýchod od Ruins of Lordareon. Zde sídlí převážně mágové a
warloci. Také zde můžete najít překupníky s pomůckami k teleportaci.
Další čtvrtí, která se nachází na jihovýchod od Ruins of Lordareon je
The Rogue Quarter. V této čtvrti hledají útočiště hlavně Podvodníci,
najdete zde však i prodavače jedů a jedovatých bylin. Pátou čtvrtí je
The Apothecarium, místo kde se sešívají kusy těl na výrobu Hnusů a kde
také sídlí Lady Sylvanas Windrunner. Také zde jsou ke zhlédnutí Povozy
těl, balistické stroje nemrtvých. Poslední čtvrť není ani tak čtvrť,
jako spíš kanál, který vede boční cestou ven z Undercity.

hunder
Bluff je město Taurenů, rozkládající se na čtveřici kopců, které se
tyčí na rozlehlých pláních Mulgore. Městu vládne náčelník Cairne
Bloodhoof, který sídlí v centru města. Taureni se zde zabydlili asi
před pěti lety, kdy je Kentauři vyhnali z Barrens. Kentauři jsou také
odvěcí nepřátelé Taurenů a nyní i Orků, protože Orci Taurenům pomohli v
boji proti Kentaurům a dostat se tak do Mulgore. Thunder Bluff je také
spojen leteckou cestou s Moonglade, zemí Druidů. Do Thunder Bluffu se
dostanete velkým výtahem, který vás vynese do vysokého kopce, na kterém
město leží. Poté co vystoupáte na kopec můžete vyrazit do čtyř různých
čtvrtí. První z nich nemá jméno, ale leží uprostřed největšího z kopců.
Na něm bydlí obchodníci, bankéři a podobní lidi. Tato čtvrť se dělí do
čtyř pater, na nejvyšším patře je však pouze Wind master. První čtvrtí
mimo prostřední kopec je The Hunter rise, místo lovců a bojovníků.
Druhá čtvrť mimo centrum je The Spirit rise, sídlo ochránců přírody
Druidů a léčitelů šamanů. V tomto kopci je také jeskyně, obydlená
nemrtvými, takže zde můžete najít hlavně kněze. Poslední čtvrtí mimo
centrum je The Elder rise, kde se nachází trenéři první pomoci a také
je zde zajímavá budova. Všechny tato menší kopce jsou s tím velkým
spojeny provazovými mosty, které k velkému překvapení unesou i desítky
taurenů, a možná i nějakého koda.

ilvermoon
postavili Vysocí Elfové po příjezdu do Lordaeronu před tisíci lety z
bíleho kamene a rostlin ve stylu Kaldorei. Druhá Válka se města téměr
vůbec nedotkla, ale v Třetí Válce ďábelský Arthas vpustil Pohromu přes
brány Silvermoonu aby dosáhnul Slunečné studny. Studna i město byli
téměř úplně zničeny, ale Krvaví Elfové se rozhodli město vybudovat
znovu, lepší a hezčí než kdy před tím, a znovu navrátit svou zašlou
slávu. Dnes je zrekonstruována polovina města na východ od Dead Scar,
jizvy přes celé území Krvavích Elfů, místa kudy šla a plenila ničivá
Arthasova armáda. Na západ jsou ale stále jen ruiny, ale kdyby se
opravili i ty, bylo by to největší a nejhezčí město Hordy. Silvermoon
je kouzelné město, proto ho i se zbytkem světa spají portál do
Undercity. Mimo jiné v Silvermoonu můžete narazit i na uvězněného
Naaru, ze kterého čerpají Paladinové Hordy sílu světla, královskou
čtvrt, kde sídlí Lor'themar Theron, vůdce Krvavích Elfů na Azerothu, a
taky 2 hospody, 2 aukční domy a 11 poštovních schránek.

Mezi
městy Aliance se dá snadno cestovat buď portály, které vám vykouzlí
mage, nebo mezi Ironforge a Stormwind je metro s názvem Deeprun Tram. Z
Darnassus je to trochu složitější, musíte lodí a pak přes celé
Wetlands.

tormwind
je hlavní město lidí. Byl vybudován potomky Arathi už před 1200 lety a
velice rychle se stal velkým a silným královstvím. Při vstoupení orků
na Azeroth utrpěl Stormwind značné škody, ale rychle se vrátil do svého
původního stavu a tak zůstal až do pádu Plamenné legie. Do války s
plamennou legií lidé Stormwindu nezasáhli a tak se jich tahle válka
netýkala. Jsou tak posledním původním městem lidí na celém Azerothu.
Lidé Stormwindu udržují blízké vztahy s trpaslíky a to dosvědčí i
dlouhý podzemní tunel (The Deeprun tram), vybudovaný mezi Stormwindem a
městem trpaslíků, Ironforge. Stormwind je největší město Aliance, ale
zato jeho král je malý, je mu jen asi 10 let. Jeho jméno je Anduin
Wrynn (5 lvl) a po celou dobu sídlí ve Stormwindské pevnosti na
severovýchodě Stormwindu, pod přísným dozorem jeho rodičů. Samotný
Stormwind má 7 čtvrtí, a to Trade district, kde se nachází obchody,
stánky a zároveň je to nejrušnější část města, dále Mage quarter, sídlo
mágů, čarodějů, a kouzelnic, The Park, kde sídlí Druidové a jejich
příroda a černokněžníci, kteří obydlili sklep jednoho velkého domu.
Další čtvrtí je Old town, nejstarší a asi nejkrásnější část města, kde
můžete najít pevnost SI:7, místo lstivých Podvodníků, a také se zde
scházejí Bojovníci, zvláště je potom můžete nalézt v hospodě u baru,
kde popíjí pivo. Pátou čtvrtí je Dwarven district, prašná a hlučná
čtvrť plná Trpaslíků a také Gnomů, kteří zde kovají zbraně, taví rudy,
a sestrojují bomby, v této čtvrti se také nachází nejdůležitější spoj
mezi Stormwindem a Ironforge a to Deeprun Tram. Další v řadě je
Cathedral square, sídlo svatých bojovníků, paladinů a taky knězů. V
samém srdci katedrály sídlí Arcibiskup Benedictus. V katedrále je také
rozsáhlé podzemí, kde se můžete snadno ztratit. Podzemí je strašidelné,
temné a když zde jste poprvé, každou chvíli čekáte kdy na vás vylezou
nemrtví. Poslední čtvrtí je Stormvindská pevnost, kde, jak už je
uvedeno výše, sídlí král Stormwindu i s celou rodinou.

elké
město trpaslíků a gnomů, vybudované uprostřed hory, na severozápadě
Khaz Modan. Byl vybudován trpaslíky před více než 2500 lety, nejdříve
jako velká kovárna, na počest titána Khaz'gorotha, později kolem
kovárny rostlo velké město. Celému městu i všem trpaslíkům vládne král
Magni Bronzebeard, který sedí na svém trůně s výhledem na Velkou
kovárnu (Great forge). Gnomům v Ironforge vládne král High Tinker
Mekkatorque, který je ve čtvrti Tinker town. Ironforge, stejně jako
Stormwind, nijak významě nezasáhl do války proti plamenné legii, ale
narozdíl od Stormwindu, neutrpěl ztráty ani od orků. O to víc Ironforge
poškodily útoky trpaslíků Dark iron, zlých, chamtivých trpaslíků s
černou kůží. Nakonec je ale Bronzebeardovi trpaslíci porazili a vyhnali
na jih, do Searing gorge a Burning steppes. Ironforge je velice
průmyslově vyspělým městem, o tom svědčí i letiště, které se nacházi za
horou, za Ironforge.
Do Ironforge se dostanete buď ze Stormwindu tunelem, nebo stoupáte ze
zasněžených lovišť Dun Morogh do kopce a první co vás zaujme je
monumentální socha trpaslíka, co má v jedné ruce kladivo a v druhé
sekeru. Třetí, ale nejnudnější cestou je přiletět na Gryphonovi, a snad
jediným zážitkem z této cesty je nádherný pohled na letiště. Ironforge
má opět 7 čtvrtí, první z nich je The Commons, což je úzká ulice, podél
rozdělená kanálem, pod kterým teče roztavené železo.
Je to ulice plná nejrůznějších obchůdků, takže zde uvidíte, od
goblinských prodavačů vánočního cukroví až po prodavače záhadných
lektvarů, téměř cokoliv. Přímo před bránou se také nachází banka a před
ní stojí Děda mráz (Greatfather Winter). Další čtvrtí je Military ward,
kde se schází bojovníci, váleční veteráni a lovci. Můžete zde koupit
jakoukoliv zbroj, od kožených bot, přes kovovou helmu až po ty největší
sekery a kladiva.
Třetí v řadě je Tinker town, sídlo gnomů, je to podivné místo plné
jezdících, točících se ozubených koleček, kterými navíc probíhají malí
Gnomové. Zde se také nachází vstup na nástupiště Deeprun tram. Když
půjdeme dál, dojdeme do čtvrti Hall of Explorers, kde můžeme najít
museum koster záhadných tvorů a vycpané zvířata, ale také knihovnu, kde
si můžete přečíst většinu, z historie warcraftu. Dále je malá čtvrť
Folorn Cavern, která se, jak už vyplývá z názvu, nachází v jeskyni.
Není tu nic moc k vidění, snad jen záhadné jezkynní jezírko, které by
ste museli vidět, aby jste pochopili proč záhadné. Rychle se rozloučíme
se zdejším rybářem a jeho rodinou a jdeme dále do čtvrti Mystic Ward,
čtvrti kouzelníků, knězů a černokněžníků. Uprostřed této čtvrti se
nachází kamenný bazének se žhavými uhlíky. Jestli jsme pořádně
sledovali, tak zjistíme, že jsme udělali okruh kolem největší čtvrti
Ironforge a to je Great Forge.
Jakmile sem vstoupíte určitě vás zaujme všude kolem tekoucí láva, ale
musím vás ujistit, že to láva není, jen roztavené železo. Je zde
kovárna, odborníci na těžbu rudy, ale najdete tu i výuku kožešnictví,
krejčovství, očarovávání, a první pomoc. Pokud se zde budete procházet,
určitě narazíte na Gryphon mistra, a podíváte se i na Velkou Kovadlinu,
která se nachází uprostřed Velké kovárny. Na letiště za Ironforge se
normálně nedostanete, a proto si pohled na něj užijte alespoň z
Gryphona, uvidíte na něm letadla, a když budete pohotoví, spatříte i
další Gryphonovou stanici, sám nevím jestli k něčemu je.

ěsto
tajemných Nočních elfů. Jak už je zvykem Nočních elfů, jejich domy a
tak i celé město je vybudované v korunách stromů, a i celý Darnassus
leží ve velkém stromě nazvaném Teldrassil. Město je čerstvě vybudované
staré ani ne 5 let, vzniklo po pádu Plamenné legie, když Nočním elfům
démoni zničili jejich bývalé domovy. Město proto není až zas tak velké,
ale o to víc krásné. Městu vládne Arcidruid Fandral Staghelm, který
sídlí ve čtvrti Cenarion Enclave, a kněžka Tyrande Whisperwind,
vládnoucí z chrámu Temple of Moon.
Město střeží velcí Stromovci, kteří mimochodem střeží i všechna ostatní
elfská města. Do města se můžete dostat přímo z Teldrassilu, v tom
případě přijdete hlavní bránou a uchvátí vás nádmerný pohled na město
Nočních elfů a nebo připlujete lodí z protějšího břehu na Kalimdoru, z
města Auberdine. Tato cesta je nejčastěji užívaná. V tomto případě vás
uvítají v přístavu a poté vyjdete na kopec k velkému růžovému portálu,
který vás přemístí přímo do centra města. Darnassus má pro změnu ne 7
čtvrtí, ale jen 6 (můžeme počítat 7 pokud bereme i přístav). První od
hlavní brány je Warrior’s terrace, kde se nachází bojovníci, váleční
stratégové, a mistři zbraní. V této čtvrti není nic moc zajímavého.
Dále se můžete vydat na sever, jih, nebo západ. My to vezmeme na jih.
Takže jsme došli do čtvrtě, která nese název Tradesmen’s terrace. Jak
plyne z názvu, je to čtvrť plná obchodníků a překupníků a tak zde
můžete koupit téměř jakékoliv zboží. Většina budov se zde ale nenachází
ve stromech, ale jsou pouze postavěny ze dřeva. Když projdeme dále,
dojdeme do čtvrti, tedy spíše budovy a tou je Temple of Moon. Protože
je to chrám, sídli zde převážně kněžky. Na jeho pravém křídle můžeme
zakoupit potreby k portálům a teleportaci. Na levém křidle potom
najdete potřeby k bylinkářství. Uvnitř Chrámu najdete spoustu kněžek a
v horním patře sídlí Tyrande Whisperwind. Když půjdeme cestou dále, tj.
na sever, dorazíme do střední části města, na souostroví zvané Temple
Gardens. Zde najdeme spoustu malých ostrůvků s kaplemi a také se zde
nachází portál do přístavu. Když půjdeme po cestě dál na sever přejdeme
po mostě pryč z jezera a objevíme se v tajemné čtvrti Cenarion Enclave,
kde se schází Druidové, strážci přírody, lovci, se svými zvířaty a
podvodníci, ve svém podzemí mezi kořeny stromů. Zde stojí za vidění
zejména Arcidruid, ale také prodejce Nočních šelem (Nightsaberů). Dále
poté na východ se rozkládá asi nejzajímavější část města a tou je
Craftsmen’s terrace. Zde se můžete naučit téměř všechny profese,
zejména elfové Darnassusu ovládají kožešnictví a očarovávání. Jinak
tady najdete hospodu (inn) a spousty zajímavých obchůdků, ne však tolik
jako v Tradesmen’s terrace. Pokud pozorujete okolí zjistíte, že jste se
dostali až zpět na začátek na Warrior’s terrace. Poslední čtvrtí, je
přístav Rut'theran Village, který se nenachází přímo ve městě, ale na
okraji stromu, pod Teldrassilem. Zde je zajímavá líheň hipogryfů. Odsud
se dostanete pouze do Auberdinu a to pokud nejede loď tak hipogryfem a
nebo samotnou lodí.

istorie
Exodaru je velice krátká, protože Draenei toto město vybudovali poměrně
nedávno kolem největšího úlomku jejich spadlé vesmírne lodě. Exodar
byla v minulosti satelitní budovou patřící rase Naaru kolem
dimenzionální pevnosti Tempest Keep. Proto se v této lodi nachází
nespočet technických zázraků, jako například magicky nabité kabely
které vedou energii světla přes celou loď a napájejí různé systémy,
jako osvětlení, ohřev vzduchu a podporuje i bez toho nezanedbatelné
síly Draeneiů. Zhruba v čase kdy se znovu otevřel temný portál, dopadla
loď Draeneiů na ostrov severně od Kalimdoru. Ti co prežili začali
proskoumávat svět kolem nich. To, že se skontaktují s Nočními Elfy v
Darkshoru bylo od začátku téměř jisté. Exodar je rozdělen na 4 části,
velkou centrální halu a 3 hlavní křídla. Vůdcem Draenei je Velen
kterého mŮžete najít v Vault of Lights.

Neutrální
město je WoW zatím jedno jediné. Je ním Shatrath v Outlandu, takže bez
datadisku Burning Crusade se do něj nepodíváte. Můžete se do něj dostat
samozřejmě pěšky, ale třeba i portálem který vám vyčaruje mág (mají ho
jak Horďáci tak Aliančáci).

hattrath
byl kdysi hlavním městem Draeneiů. Jeho jméno znamená "Domov Světla".
Shattrath byl ale zničen orky kteří byli ovládáni Plamennou Legií.
Ruiny města byli ponechány v temnotě až do doby kdy přišli Shat'tar,
jejichž jméno znamená "Zrozeni ze světla" jsou Naaru kteří přišli do
Outlandu aby se postavili démonům Plamenné Legie. V ruinách Shattrathu
bylo pár přeživších Draeneiských knězů, kteří si říkali Aldor, a rychle
se jim povedlo znovu nabrat síly jak se dozvěděli o příchodu Shat'tar.
Tak začala rekonstrukce města Shattrath. Ale netrvala dlouho, protože
na město zaútočil někdo další. Tentokrát to byl Illidanovi armády.
Obrovský regiment Krvavích Elfů byl vyslán Kael'thasem Sunstriderem.
Jak armáda elfů překročila most, Aldorští se seřadili aby bránili
Terrace of Light. Ale pak se stalo něco neočekávané.
Krvaví Elfové složili zbraně před obránci města a jejich vůdce,
Voren'thal vtrhl do Terrace of the Light a dožadoval se rozhovoru s
A'dalem. Když Naaru A'dal přišel, Voren'thal poklekl a pravil: "Měl
jsem vizi a ty jsi byl v ní naaru. Jediná naděje na přežití mé rasy jsi
ty. Mí služebníci a já sme tu, aby sme ti mohli sloužit." Zrada
Voren'thela byla největší strátou pro Kael'thasovu armádu. Naaru
přijali odpadlíky, kteří budou později známí jako Scryers.

Free Music